Clubhistorie

MHC Steenwijk sinds 1975!

In het eerste jaren na de oprichting vonden de trainingen plaats op een veldje tegenover het Dorpshuis in Onna. Hier ligt ook de oorsprong van vele gezellig hockeyfeestjes...Ook werd er gespeeld op een veld bij de Clausschool op de Oostermeenthe, waar nu de skatebaan aan de Gagelsweg is. En er was een trainingsveld bij het Slingerbos aan de Markestraat.

Nadat er nog een tijdje sprake is geweest van een eventuele verhuizing naar Vledder of Frederiksoord en nadat we nog even bij VV Steenwijk hebben gespeeld, kregen wij in de jaren 80 een veld aan de Middenweg.
Het eigen clubgebouw was daarna snel gerealiseerd!

We bleven doorgroeien en dat was de basis voor het eerste kunstgrasveld en in 2012 ook het tweede nieuwe veld. In 2017 is het initiatief gestart om de kleedkamers te vernieuwen en uit te breiden. Zo blijven we werken aan onze mooie en actieve club!