16 Juni

Promotie voor Heren 1

Hockeymannen promoveren naar de derde klasse

Drie wedstrijden voor het einde van de competitie was het al duidelijk: de tweede plek was voor de mannen van Steenwijk heren 1. Deze tweede plek geeft automatisch recht op het spelen van promotie wedstrijden om alsnog te promoveren. Op hockeyvereniging Upward in Arnhem speelden de Heren van MHC Steenwijk 4 wedstrijden van 25 minuten.

De eerste van vier wedstrijden was tegen Vlijmen, Steenwijk begon goed. Stijn de Vries was al snel dicht bij een doelpunt met een bal op de paal. Toch was het Vlijmen wat als eerst doel trof. Gelukkig toonde het Steenwijkse team veerkracht en dwong zo een strafbal af, die Ynze Claassen benutte. Eindstand eerste wedstrijd: 1-1.

De tweede wedstrijd tegen Spijkenisse was wederom ontzettend spannend met een aantal grote kansen voor beide partijen. Met nog twee minuten te spelen scoopte Ynze Claassen de bal hoog naar voren. De bal werd door iedereen gemist en belandde op de doelpaal, waarna hij op miraculeuze wijze werd binnengetikt door Thomas van der Veen. Na lang overleg van de scheidsrechters werd het doelpunt toegekend. Dit betekende een 1–0 winst en een grote stap richting promoveren.

Door de resultaten van de concurrentie zou een gelijkspel tegen Doorn in de derde wedstrijd voldoende zijn om te promoveren. Al na drie minuten was het Frank Aalderink die de bal met een bekeken pass afleverde bij spits Thijs van der Veen en was het raak. Met nog negen minuten te spelen werd de gelijkmaker gemaakt door Doorn. Steenwijk parkeerde vakkundig de spreekwoordelijke bus waardoor de wedstrijd eindigde in 1-1, oftewel.. Promotie!

Er werd nog een vierde wedstrijd gespeeld tegen Voorhout, maar deze was al niet meer van belang. We willen de mee gereisde supporters bedanken en zien jullie graag allemaal volgend jaar langs de lijn in de derde klasse!